Od 24 stycznia 2018 r. (Komunikat Ministra Środowiska z dnia 24 stycznia 2018 r. M.P. z 2018 r., poz. 118), pod adresem www.bdo.mos.gov.pl, działa Rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami,
o którym mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2018 poz. 21,
z późn. zm.). Rejestr jest pierwszą funkcjonalnością Bazy danych o produktach
i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Za jego prowadzenie odpowiedzialni są marszałkowie województw.
W związku z uruchomieniem rejestru Starosta Opatowski nie wydaje już zezwoleń na transport odpadów. Obecnie wszystkie zagadnienia z zakresu transportu odpadów znajdują się w kompetencji Marszałka Województwa Świętokrzyskiego.
Podmioty uprawnione do przewozu odpadów na podstawie wydanego przez Starostę Opatowskiego zezwolenia na transport odpadów oraz podmioty z siedzibą lub miejscem zamieszkania w Powiecie Opatowskim zamierzające transportować odpady są zobowiązani do złożenia wniosku o wpis do rejestru prowadzonego przez Marszałka Województwa Świętokrzyskiego w terminie 6 miesięcy od dnia utworzenia rejestru, tj. do dnia 24 lipca 2018 r. (w oparciu o z art. 234 ust. 2 ustawy o odpadach).
Podstawą do dokonania wpisu do rejestru jest złożenie przez podmiot wniosku
w formie papierowej, którego wzór określają załącznik nr 1 i 2 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wzorów formularza rejestrowego, formularza aktualizacyjnego i formularza o wykreśleniu z rejestru (Dz. U. z 2017 r.
poz. 2458). Formularze są również dostępne na stronie internetowej: www.bdo.mos.gov.pl
w formie edytowalnego dokumentu doc.
W przypadku przedsiębiorców transportujących odpady, po uzyskaniu wpisu do rejestru, nie będzie już konieczności uzyskiwania zezwoleń na transport odpadów.
Więcej informacji na temat rejestru BDO na stronach Ministerstwa Środowiska