Powiat Opatowski beneficjentem programu „Dostępny samorząd – granty”
W ramach naboru do projektu „Dostępny samorząd - granty” samorządy mogły składać wnioski o granty w wysokości do 100 tys. zł. lub do 250 tys. zł. na poprawę dostępności urzędów oraz jednostek im podległych.
Powiat Opatowski przystąpił do projektu „Dostępny samorząd - granty” i zawarł umową o powierzenie grantu w ramach projektu pn. „Powiat Opatowski dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami”, realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 w ramach której pozyskał grant o wartości: 197 560,00 zł.
Celem przedsięwzięcia grantowego jest podniesienie poziomu dostępności usług świadczonych przez Powiat Opatowski w budynku Starostwa Powiatowego w Opatowie przy ul. Henryka Sienkiewicza 17. Projekt zakłada poprawę dostępności budynku i świadczonych w nim usług administracyjnych dla osób z niepełnosprawnością ruchową, zakup i montaż urządzeń zwiększających dostępność dla osób niesłyszących i słabosłyszących, niewidomych i niedowidzących.
W toku jego realizacji planowane są następujące działania:
- Zakup i montaż automatycznych drzwi przesuwnych wejściowych;
- Dostosowanie dwóch wind dla osób niepełnosprawnych;
- Zakup kontrastowych nakładek na krawędź schodów;
- Zakup nakładek dotykowych brajlowskich;
- Zakup i dostawa multimedialnego terminala informacyjnego;
- Wykonanie, dostawa udźwiękowionego planu tyflograficznego;
- Program udźwiękawiający i powiększający FUSION + Lupa elektroniczna Ruby XL HD;
- Usługi doradcze w zakresie dostępności.
Projekt będzie realizowany do 30.09.2023 roku.